dissabte, 10 de març del 2007

L'Institut com a esport

Pel que fa a les notícies esportives, Rubí Notícies sembla més imparcial (més periodístic, potser) que Diari de Rubí. Més que res pel hooliganisme dels autors de les informacions d'aquesta última publicació.

M'he fixat, però, en els diferents esports dels que parla Rubí Notícies a les pàgines que hi dedica en el número d'aquesta setmana, publicat ahir mateix. Sobre el titular (o sobre la foto corresponent a cada article) hi apareix el nom de l'esport al qual fa referència. Així doncs, trobem Bàsquet, Fútbol, Escacs, Fútbol Sala, Taekwondo, Futbol, Waterpolo, Atletismo, Voleibol i (ta-ta-ta-txan) Instituts.

Quan he llegit això he recordat l'època en que era alumne del Duc de Montblanc(1) i, la veritat, en cap moment em va sembla que l'experiència en sí es pogués anomenar esport. Se la pot anomenar de moltes maneres, però esport no seria la primera que em vindria al cap.

La notícia, però, explica que el grup de Hip-hop de l'IES L'Estatut "va quedar en segona posició a la trobada que es va celebrar a Matadepera", fa tot just una setmana. El problema està en la següent pregunta: és el hip-hop un esport?

Si al Rubí Notícies creguessin que sí, en comptes d'haver escrit "Instituts" haurien d'haver escrit "Hip-hop" a la capçalera. En canvi, si al Rubí Notícies creguessin que no, no haurien d'haver publicat l'article a la secció d'esports. Però no han fet cap de les dues coses.

Són detalls petits, insignificants per a la majoria de la gent, però que a mi em treuen de polleguera. Tant difícil és mantenir una coherència?

-----
(1) IB Duc de Montblac (sí, sí Montblac, no m'he deixat cap lletra) segons un paper que, em sembla recordar, s'havia de firmar per fer la selectivitat. Quan vaig fer-li notar al tutor i professor de filosofia Juli Climent (algun dia recuperaré grans frase seves) em va respondre: "Sí. Es usted alumno del ilustre IB Duc de Montblac".