diumenge, 30 de setembre del 2007

Rubisfera setmanal [23/09 al 29/09]

DIUMENGE 23
Diumenge 23 va començar amb un article d'en John-John a Rubíshow: la segona part de Bonrubís. Clar que, o bé no ha publicat la primera part o bé s'ha liat amb un altre article anterior titulat Malrubís. Sigui com sigui ens comenta coses (o més concretament persones) que creu que fan un Rubí millor. Ho explico aquí perquè trobo una bona idea remarcar les coses bones, tot i que jo no ho faig sovint... o precisament perquè no ho faig.

També diumenge, en Jordi d'El Bioc es preguntava per què hi haurien d'haver quatre banderes a l'Ajuntament de Rubí (com proposen els de Ciutadans) si l'àmbit d'actuació d'aquest no és pas Europa ni Espanya ni Catalunya sinó, simplement i per si no fos poc, Rubí.

DILLUNS 24
Ja dilluns, un altre Jordi, en Jordi Barbudo(ICV), avançava que ICV-EUiA presentaria una moció per tal que la societat civil(1) participés en el procés d'organització de la Festa Major[enllaç]. A això hi he de dir dues coses. Una és que, si això ja es feia els 80 vol dir que va ser la mateixa ICV qui ho va deixar de fer. I la segona, que és una bona idea: a diferència del que deia el seu company de partit Ricard Blasco fa uns mesos jo crec que les activitats SÍ que importen.

També dilluns en Josep Gregori ens explicava al blog de l'Aula d'acollida de l'IES La Serreta que han rebut (no em queda clar qui)[enllaç] un dels cinc premis Francesc Candel, otorgat per la Fundació Lluís Carulla. Des d'aquí, les meves felicitacions!

DIMARTS 25
El dimarts em vaig adonar que Fem Xarxa ja serà indexat pel Google. I sembla que no és casualitat.

DIMECRES 26
Dimecres va ser el naixement oficial de RubíPlanet, el planeta de blogs rubinencs, una iniciativa personal que sembla que ha tingut una bona acollida. Per exemple, el mateix dimecres se'n van fer ressò El Bioc i RubíShow, i l'endemà No manual d'autoajuda.

D'altra banda, també dimecres, Rubí transparent va tornar a la càrrega amb "despilfarro generalitzat" on s'hi comentava la pujada de sous a l'ajuntament i altres assumptes relacionats amb els polítics locals. En els dos comentaris que va rebre l'article se li comentaven alguns errors de documentació. El problema gran, per mi, apareix quan poc després publica un article que du per títol "uii!! alguns ja es piquen!!! això rutlla!!!". La veritat és que em sap greu dir-ho, però amb aquests tipus de titulars l'única cosa que s'aconsegueix és que no et prenguin seriosament(2).

DIJOUS 27
El dijous Rubí desperta sabent que s'ha quedat sense condons. Creixerà la natalitat de cara l'any vinent?

Per la seva banda, en Jordi Barbudo ens va mostrar la moció de la que ens havia parlat dilluns. Jo, i repeteixo que la idea em sembla bona, el que no entenc és què vol dir que el Consell de Festes proposat estigui "format per persones representatives de la societat civil rubinenca (elegides a proposta de la pròpia societat civil i aprovades pel Ple de l’Ajuntament)". S'hauria de fer una votació popular? Els que hi volguessin participar haurien de fer campanya electoral? El Ple de l'Ajuntament podria no acceptar la votació popular?

Sigui com sigui, ell mateix ens explica una estona després que "PSC i ERC diuen NO a la participació".

Jo em plantejaria si la forma proposada per ICV és la millor. Clar que cap fórmula és la millor, probablement. Dit d'altra manera. Han dit "no a la participació" o "no a la participació plantejada d'aquesta manera"? Ho pregunto perquè jo tampoc ho veig gaire clar.

I perquè no es digui que jo només critico faré una proposta tot i que bastant dolenta: obrir un procés participatiu mitjançant una pàgina web on tothom pugui donar les seves idees sobre com millorar la festa major(3). A diferència d'enviar les propostes via e-mail és que tothom pot veure què han proposat els demès, fet que afavoreix la generació de noves idees. I si l'Ajuntament no en fa cas, que serveixin per muntar una Festa Major Alternativa, com fan a Manresa. És cutre, ho sé, però avui no estic inspirat.

DIVENDRES 28

Rubíshow també comenta la fi dels condons rubinencs..

DISSABTE 29
Res a destacar.

RUBÍPLANET
Aquests són els canvis de la setmana de RubíPlanet:
  • A partir d'ara només es llistaran els articles d'El Bioc etiquetats amb "Rubí", segons m'ha demanat expressament el seu autor.
  • S'afegeix a la llista Parlem-ho, un blog que signa Malu.
  • I passa a la reserva Further, de Lucien de Peiro.
I de cara a la nova versió de RubíPlanet, a més, podeu mirar les proves que estic fent amb tres dissenys i el nou sistema: A (normal), B (fosc), C (clar). Més endavant obriré una enquesta per a escollir-ne un dels tres.


---
(1) I matisava "entitats+persones individuals", perquè de fet els polítics també són part de la societat civil. No són militars i esperem que no ho siguin mai.
(2) Rubítransparent va estar a punt de no aparèixer a RubíPlanet per la seva baixa qualitat ortogràfica, però vaig pensar que, tot i això, podia ser interessant.
(3) Si PSC i ERC no hi estan d'acord sempre poden fer-se servir per a una Festa Major alternativa com fan altres localitats com Manresa)