dijous, 10 de gener del 2008

Començament d'any agredolç

I. Tristesa
L'any ha començat amb dues pèrdues per a la rubisfera, justament mentre em plantejava la conveniència de la continuïtat de RubíCity. Primer va ser Nomanual d'autoajuda, que de fet va tancar la paradeta el 24 de desembre de 2007. Després, el 5 de gener, tancava Pais de cutres tot i que pràcticament ja no s'actualitzava. Una pena, per a mi, en ambdós casos.

II. Enquesta
D'altra banda, l'enquesta que va acabar fa poc m'ha fet adonar que no sóc tan mala persona com creia. La pregunta formulada era "Què esperes del blog RubíCity per l'any 2008?" i resulta que l'opció més votada (amb 6 vots) és la que em desitja el suïcidi. Com a mínim jo no vull que mori ningú. No sóc tan fill de puta. Però ja sabeu que a Rubí n'hi ha 6, com a mínim. I això que era Nadal.

La segona opció més votada va ser "Que faci el que vulgui, com sempre". 3 persones van decidir-se per l'opció que em donava més llibertat. Es veu que encara hi ha gent que no vol dir-li als demés el que han de fer i això em fa ser una mica més optimista.

En el tercer lloc hi ha un empat entre "Que l'autor proclami que el seu amor platònic és Xavier Reinaldos" i "Que passi de política i parli del que li interessa realment als rubinencs". Pel que fa el primer cas podria mentir i proclamar el meu amor, però no en tinc ganes. Pel que fa al segon em planteja un dubte: realment la política no interessa als rubinencs? La presència d'aquest blog i alguns d'altres on la crítica política hi ha tingut certa importància fa pensar que, almenys en part, sí que interessa.

En cinquè lloc empaten a un vot "Que els hi foti més canya als polítics aquests que tenim" i "M'és igual, jo no llegeixo aquest blog ni estic votant aquesta enquesta". La primera opció la podríem lligar amb la segona de l'anterior paràgraf. La segona d'aquest paràgraf, en canvi, em confirma que si poses una opció suficientment estúpida en una enquesta sempre apareixerà algú que la votarà. Potser era això el que ens volia dir Mònica Querol just passades les municipals en aquella carta insultant. Però em temo que la Mònica i jo discreparíem (i molt) en quina opció era realment estúpida, en aquell cas.

I en setè i últim lloc ha quedat "Que l'autor proclami que el seu amor platònic és Arés Tubau". Potser m'hi vaig malfixar i no era ella, però per si de cas, com que no voldria trencar la parella que passejava el migdia de dissabte passat pel carrer major i que a simple vista en feien una de bona (de parella), no diré res sobre aquesta opció.

III. Pessebre
Aprofito per felicitar al Jordi d'El Bioc pel diorama de La fugida a Egipte. Crec que aquest n'era el títol.

IV. Gairebé
En John-John publica a Rubíshow una foto que m'indica que durant la cavalcada dels reis d'enguany devíem estar a menys de vint metres l'un de l'altre. I que gairebé hi podria sortir jo a la foto. Amb tot això un es podria preguntar: i a mi què m'importa?

V. Futur
No espereu més rubisferes setmanals ni cap tipus de periodicitat de RubíCity.

Salut!